Skip to content

Vaasan alueella monilokerikkoihin on tulossa muutoksia kuluttajille sekä asunto-osakeyhtiöille. 

Monilokerikot siirtyvät Stormossenin hallintaan 1.7.2023. Muutoksen myötä Stormossen laskuttaa jatkossa asiakkailtaan monilokerikot sekä astioissa kerättävät hyötyjätteet.

Monilokerikko ja hyötyjäte laskutus loppuu Remeon osalta 30.6.2023 ja viimeiset näitä maksuja koskevat Remeon laskut lähtevät asiakkaille heinäkuun alussa.

Monilokeroissa ei enää kerätä polttokelpoista jätettä muutoksen myötä, jolloin asiakkaan tulee tilata itselleen poltettavan jätteen astia ja tehdä tästä itse sopimus haluamansa toimijan kanssa. Jos sinulla on jo polttokelpoinen jäteastia, tämä ei vaadi toimenpiteitä.

Remeo tarjoaa polttokelpoisten jätteiden astioita ja voit olla meihin yhteydessä:  https://remeo.fi/tarjouspyynto-kuluttaja/

Palvelun jatkuvuuden takaamiseksi Remeo jatkaa monilokerikko asiakkaiden ajoja kuten ennenkin eikä monilokerikko astioita kerätä pois. Mahdollisissa kysymyksissä tai muutoksissa monilokerikkoihin liittyen pyydämme ottamaan yhteyttä Stormosseniin, jonka alihankkijana Remeo tyhjentää astiat. Heinäkuusta 2023 alkaen emme voi auttaa tilauksiin tai laskutuksiin liittyvissä asioissa.

 

Yleisiä kysymyksiä ja vastauksia:

Vaihtuuko monilokerikon sisältö?

Remeon monilokerikko on voimassa 30.6.2023 asti ja on pitänyt sisällään:

  • Polttokelpoisen jätteen 177L
  • Biojätteen 118L
  • Lasipakkaukset 45 L
  • Metallipakkaukset 30L.

Stormossenin monilokerikko heinäkuusta 2023 lähtien pitää sisällään:

  • Muovipakkaukset 177L
  • Biojäte 45L
  • Kartonkipakkaukset 118L
  • Metallipakkaukset 30 L

Mistä saan polttokelpoiselle jätteelle astian?

Voit olla yhteydessä meihin: https://remeo.fi/tarjouspyynto-kuluttaja/

Muuttuuko tyhjennysrytmini?

Vaasan seudun jätehuoltomääräysten mukainen tyhjennysrytmi astuu voimaan 10.7.2023. Tyhjennykset tehdään 2vk välein, joka on pakollinen aikavälillä 1.4-30.10. Tyhjennysrytmi on mahdollista muuttaa 1 x 4vk välein talviajalle 1.11.-31.3. ottamalla yhteyttä Stormossenin asiakaspalveluun.

Mitä teen, jos haluan irtisanoa monilokerikko sopimuksen tai tehdä siihen muutoksia?

Ota yhteyttä Stormossenin asiakaspalveluun, jota kautta Remeo saa tiedon muutoksista.

Remeo laskuttaa minua muistakin palveluista tai otan polttokelpoisen jätteen astian Remeolta. Mitä minun tulee huomioida?

Laskutamme sinua käyttämistäsi palveluista. Huomaa kuitenkin, että mikäli sinulla on muitakin palveluita Remeolta, niin toistaiseksi monilokerikko näkyy laskulla 0 € hinnalla. Tämä johtuu laskutusjärjestelmästämme ja voit jättää sen huomiotta. Monilokerikko laskutuksen hoitaa 1.7. alkaen Stormossen. Jos sinulla on ollut vain monilokerikko palvelu meiltä, et saa Remeolta laskua ollenkaan.

Myös polttokelpoisiin jätteisiin tuli muutoksia vuoden 2023 alusta, mitä muutoksia polttokelpoisiin nyt tulee?

Kuluttajien polttokelpoisten jätteiden laskutukseen tuli muutoksia 1.1.2023 alkaen. Vuoden alusta lähtien Remeo on laskuttanut vain kuljetusmaksua ja jätteenkäsittelymaksun on laskuttanut Stormossen. Tähän ei tule muutoksia.

Asunto-osakeyhtiöt ja kunnalliset yritysten osalta jätteen käsittelymaksun laskuttaa Stormossen. Tämä muutos ei koske yrityksiä.

Huomioi, että muutoksen myötä monilokerikosta poistuu polttokelpoinen jäte ja niissä kerätään jatkossa vain hyötyjätteitä. Jos sinulla ei vielä ole erillistä polttokelpoisen jätteen astiaa, niin voit ottaa yhteyttä meihin: https://remeo.fi/tarjouspyynto-kuluttaja/

Takaisin listaukseen