Skip to content

Remeo Oy:n asiakaspalvelusta löytyy osaamista joka lähtöön. Tavoitteena on hoitaa asiat kerralla kuntoon ”yhden puhelun taktiikalla”. Kokonaisvaltainen hyvän mielen palvelu saa asiakkailta kiitosta.

Lahden Ala-Okeroistentie vie suurelle tehdasalueelle, jonka takapihalta löytyy tuttuja vihreitä jäteautoja ja talon keskeltä Remeo asiakaspalvelu -kyltillä varustettu ovi. Toisessa kerroksessa sykkii asiakaspalvelun sydän – se paikka, jossa asiakaspalvelun ammattilaiset tekevät työtään.

Marjaana ”Manna” Hotokka vetää Remeo Oy:n asiakaspalvelutiimiä neljättä vuotta rakkaudesta lajiin. Manna tuntee toimialan kuin omat taskunsa ja tekee itsekin asiakaspalvelutyötä muun tiimin rinnalla. ”Asiakaskontaktit ovat parasta”, Manna hymyilee.

Marjaana ”Manna” Hotokka vetää Remeon Oy:n asiakaspalvelua suurella sydämellä. ”Toimiva asiakaspalvelu on oleellinen osa meiltä ostettua palvelua tai tuotetta.”

”Ai, joko homma hoitui?”

Asiakaspalvelu vastaa sekä yksityisasiakkaiden että yritysasiakkaiden tarpeisiin ja toiveisiin kymmenen henkilön tiimin voimin kolmella kielellä: suomeksi, ruotsiksi ja englanniksi. Tästä tiimistä löytyy asiantuntemusta ja osaamista moneen menoon ja koko Remeo Oy:n palveluketjulle.

”Asiakaspalvelu on oleellinen osa meiltä ostettua palvelua ja tuotetta, joten toimimme myös myynnin tukena. Vastaamme asiakkaiden puheluihin ja sähköposteihin, mutta hoidamme myös esimerkiksi tilausten vastaanottoa ja laskutusta, tarjoamme lisäpalveluja sekä laadimme sopimuksia ja niiden muutoksia.”

Tiimin tavoitteena on hoitaa peräti 95 prosenttia kontakteista itse. Asiakaspalvelua yhdistää kerralla kuntoon -mentaliteetti. ”Kuulemmekin asiakkailta usein iloisen yllättyneen palautteen: Ai tämä hoitui näin tässä yhdellä puhelulla”, Manna kertoo.

Kiinni työssä ja arjessa

Asiakaspalvelun tiimille kokonaisvaltainen ote ja asiantuntijuus tuovat työhön mielekkyyttä ja motivaatiota. On mukava tunne, kun tietää osaavansa hoitaa asiakkaan asian alusta loppuun. Asiakkailta saatu kiitos hyvästä ja nopeasta asian hoitamisesta palkitsee aina.

Remeo Oy:n asiakaspalvelu toimii valtakunnallisesti Lahdesta käsin. Koska jokaisella paikkakunnalla on erilaiset jätehuoltomääräykset, asiakaspalvelutiimistä tulee löytyä paljon osaamista – ja sitähän löytyy. Jos eteen tulee uusi asia, se selvitetään yhdessä.

Asiakaspalvelun tilat sijaitsevat rinnakkain tuotannon kanssa, joten yhteistyö on tiivistä. ”Kun ollaan mukana arjessa, tiedetään, mitä kentällä tapahtuu. Jokainen tiimiläinen on myös istunut jäteauton kyydissä, joten arki on tullut tutuksi siitäkin perspektiivistä”, Manna toteaa.

Paljon puhetta ja tietoa

Tästä tiimistä on turha hakea virallisen vakavaa pönötystä. ”Olemme asiakkaillemme asiantuntijoita rennolla ja persoonallisella otteella höystettynä. Täällä hoidetaan hommat kuntoon, mutta myös viljellään huumoria ja nauretaan. On mukava kuulla aito hymy äänessä”, Manna pohtii.

Jokainen kontakti pyritään hoitamaan paitsi kerralla kuntoon myös mahdollisimman ripeästi. Tiimin tavoitteen mukaisesti asiakkaan ei tarvitse puhelimessa pitkään jonotella eikä odotella.

Mistä asiakkaiden kanssa sitten puhutaan? Esimerkiksi tyhjennysaikatauluista, sopimusmuutoksista, tarjouspyynnöistä, lisäpalveluista, laskutuksesta, jätteiden lajittelusta, muovin kierrätyksestä ja laitosten aukioloajoista. ”Puhetta riittää laidasta laitaan, sillä meiltä löytyy paljon tietoa”, Manna summaa.

”Parasta työssä on asiakkaiden lisäksi meidän tiimimme”, sanovat Remeo Oy:n aspalaiset: Anne (vas), Jenni, Jaana, Laura, Susanna ja Mia.

 

Jennillä on ympäristöhuollon asiakaspalvelusta yhdeksän vuoden kokemus. ”Tiimimme pelaa hienosti yhteen ja hoidamme työt yhdessä toisiamme tukien. Onnistuminen yhdessä asiakkaan kanssa palkitsee.”

 

Susanna arvostaa työyhteisönsä laaja-alaista osaamista. ”Ammattitaitoinen tiimimme hoitaa koko Suomen asiat. Meillä on hyvä yhteishenki ja voimme heittää välillä hurttiakin huumoria.”

 

Laura pitää asiakaspalvelutyön vaihtelevuudesta ja monipuolisuudesta. ”Täällä ei pääse rutinoitumaan eikä aika tule pitkäksi, sillä kahta samanlaista päivää ei ole.”

 

Mia aloitti työt Remeo Oy:n asiakaspalvelussa tammikuussa 2019. ”Tähän tiimiin oli helppo solahtaa mukaan. Työpäivät ovat vaihtelevan vilkkaita ja joka päivä oppii jotain uutta.”

 

 

Takaisin listaukseen